close

  這一切都是逢場作戲?

I was not what you were aiming for

我從來都不是你真正渴望的

I was hoping you could change me even more#1

我甚至希望你可以把我變成你想要的樣子

You wear  me like a scarf that matches your shoes#2

我只像是一條搭配妳靴子的圍巾

Your world is a mirror and mine is you

你的世界倒映著自己 可我的世界全是你

 

Am I air, am I light

難道我只是空氣 、還是一轉而逝的光影?

Or just blinded by your side

或只是盲目的跟隨你身旁

Am I in, am I out

我有曾走進你的心房嗎?

Or just twilight in your eyes

在你眼中或許只是即將逝去的暮光

 

We're just playing love

我們只是逢場做戲

And you're playing with love

而你對我全是虛情假意

When you're holding my heart this way

你說的愛我 全是謊言

You're just tearing my heart in two

狠狠將我的心無情撕碎

 

I own the memories of us when you were close

我珍藏起你還屬於我的每一寸美好時光

I still lay thinking, can't sleep so I compose

我無法入眠 所以我開始提筆寫下

The words that I write helped me figure out what's true

那些我寫下的文字幫助我了解什麼是真的

My world's an illusion, my world with you

在我擁有你的那個世界 只是一個幻像 

 

 

Am I air, am I light

難道我只是空氣 、還是一轉而逝的光影?

Or just blinded by your side

或只是盲目的跟隨你身旁

Am I in, am I out

我有曾走進你的心房嗎?

Or just twilight in your eyes

或許在你眼中我只是即將逝去的暮光

 

We're just playing love

我們只是逢場做戲

And you're playing with love

而你對我全是虛情假意

When you're holding my heart this way

你說的愛我 全是謊言

You're just tearing my heart in two

狠狠將我的心無情撕碎

 

We're just playing love

我們談著愛卻沒有情

And you're playing with love

而你對我從沒認真過

When you're holding my heart this way

你把我的心捧在手上 又狠狠摔下

You're just tearing my heart in two

我情願你更直接地將我撕碎

 

Your words make me doubt

你的承諾讓我懷疑

I can't figure it out

我根本沒辦法釐清

Where are we right now

我們這樣的關係算什麼

I can't let go

但我也放不了手

I've been following you

我一直都追尋著你

You've got me lost too

你已讓我迷失了方向

 

My words make me doubt

我說出的言語也讓我懷疑自己

I can't figure it out

我沒辦法接受

Where are we right now

我們之間已經毫無可能

I can't let go

我沒辦法輕易放手

I've been following you

多麼渴望你愛我一點也好

You've got me lost too

但你卻丟棄了我對你的愛

 

We're just playing love

我們只是逢場做戲

And you're playing with love

而你對我全是虛情假意

When you're holding my heart this way

你說的愛我 全是謊言

You're just tearing my heart in two

狠狠將我的心無情撕碎

 

We're just playing love

我們談著愛卻沒有情

You're just playing with love

而你對我全是虛情假意

You're just playing with love

你對我從沒認真過

You're just playing with love

你是真的不對我放任何情意

You're just playing with love

我們之間只是逢場作戲

_

  這整首歌把人的心境也寫得太好了吧(我不禁感嘆)

  有的時候你太投入想要把整顆真心都送給對方,心甘情願的為對方改變自己,甚至對方都要提分手了,你還低聲下氣地說:我可以改。

  他的世界只有自已,你充其量就是個裝飾品,或許你從沒真正走進他的心裡,卻沾沾自喜著以為這就是愛情。

  他只是把你當成一個可有可無的人,他說愛你,或不說愛你,和你保持著忽遠忽近的距離,這樣更令人難受,你怎麼就全盤接受了呢。

  你們之間對他來說都只是逢場作戲,多的是虛情假意,不要再放不下了,離開對自己才是最好的。

  _20190829

 

arrow
arrow

    雲日記 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()