大家好這裡木木兔斯基[興奮].gif 

這首是大約一年前ED的歌 因為被英文老師挖出來了所以一個震驚覺得天啊好好聽啊!來翻吧!

翻的不好拜託不要介意你們看看就好(跪

好想睡覺廢話就不多說了(咦?

 

 

Loving can hurt

愛能使人受傷
Loving can hurt sometimes

而愛有時很傷人
But it's the only thing that I know

但這是我唯一知道的事(愛)
When it gets hard

當愛開始受到阻礙
You know it can get hard sometimes

你知道愛有時會變得很難熬
It is the only thing that makes us feel alive
但這是唯一可以讓我們感覺活著的事

 

We keep this love in a photograph

我們把這份愛封存在這張相片裡
We made these memories for ourselves

我們創造出只屬於我們的回憶
Where our eyes are never closing

在那裡你的眼睛永遠笑著
Hearts are never broken

永遠不會心碎
Times forever frozen still

彷彿時光就靜止在這一刻


So you can keep me Inside the pocket Of your ripped jeans

所以你可以把它隨身放在你刷破的牛仔褲口袋裡

Holdin' me closer 'Til our eyes meet

把我抱的更緊直到我們四目相對
You won't ever be alone

你永遠不會是一個人
Wait for me to come home
等著我回來


Loving can heal

愛可以治療
Loving can mend your soul

愛可以修復你的靈魂
And it's the only thing that I know (know)

而這是我唯一知道的事
I swear it will get easier

我發誓我們之間將會變得簡單
Remember that with every piece of ya

記得每一個關於我們的瞬間
And it's the only thing we take with us when we die

而這是唯一一件事情我們可以留在身邊的
 

We keep this love in a photograph

我們把這份愛封存在這張相片裡
We made these memories for ourselves

我們創造出只屬於我們的回憶
Where our eyes are never closing

在那你的眼睛永遠笑著
Hearts are never broken

永遠不會心碎
Times forever frozen still

彷彿時光就靜止在這一刻

 

So you can keep me Inside the pocket Of your ripped jeans

所以你可以把它隨身放在你刷破的牛仔褲口袋裡

Holdin' me closer 'Til our eyes meet

把我抱的更緊直到我們四目相對
You won't ever be alone

你永遠不會是一個人


And if you hurt me

如果你傷害我
That's OK, baby, only words bleed

沒關西 寶貝 只有那些傷人的文字在流血
Inside these pages you just hold me

在生命的每一頁裡你抱著我
And I won't ever let you go

我永遠不會讓你離開我
Wait for me to come home 

等等我 很快就會回到你的身邊


Oh you can fit me Inside the necklace you got when you were 16

你可以把我放進那條你16歲得到的項鍊裡*

Next to your heartbeat Where I should be

在貼近你的心跳就是我所在的地方
Keep it deep within your soul

保存在你靈魂的最深處

And if you hurt me

如果你傷害我

Well,That's OK, baby, only words bleed

沒關西 寶貝 只有那些傷人的文字在流血
Inside these pages you just hold me

在生命的每一頁裡你抱著我
And I won't ever let you go

我永遠不會讓你離開我   

 

*(那種小小的裡面可以放照片的項鍊)

When I'm away

當我不在你的身邊
I will remember how you kissed me Under the lamppost Back on 6th street

我會記得你是怎麼在第六條街的路燈下親吻我的臉

Hearing you whisper through the phone,

傾聽你在電話中的呢喃
"Wait for me to come home."

等著我回來

 

耶這是首好聽的抒情歌

在副歌的時候 應該是以「我是相片」的角度說話的(不要笑

你可以把我放在你身邊 之類的

他的thinking out loud也很好聽 ↓宣傳

轉音根本好聽啊 溫柔系的殺傷力真強

歌詞都寫得很好 

這就是出現在我英文課本上的哈哈 

聲音清楚超好聽 後面那個玻璃杯超有才啊!

_20151101

arrow
arrow

    雲日記 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()